onsdag 15 oktober 2008

Hej igen

Hej igen bloggen. Det verkar visst som att jag har haft ett litet blogguppehåll på några dagar. Inte av sådana anledningar som kändisbloggarna skyller på, som att det inte har tid att blogga. För så mycket tid tar det inte att sätta sig ned och skriva några rader.

I mitt fall så handlar det nog snarare om att jag istället inte gjort ett dugg värt att skriva om. Jag har typ jobbat och inte mycket mer. Skulle jag sätta mig här och skriva det varje dag så skulle till och med jag tröttna på mig själv.

Igår gjorde jag i alla fall som så att jag satte mig och skulle kolla på film. What happens in Vegas, låter ju i alla fall som en film som skulle kunna bli bra. Åtminstone om man som mig inte alls vet vad det är för någon film, utan bara hör titeln på den innan man sätter sig ned och tittar.

Det hela visade sig inte alls utspela sig i Las Vegas, mer än en kort episod i början av filmen där Kelso från That 70s show och Cameron Diaz i ett onyktert tillstånd gifter sig för att dagen efter komma på att de egentligen inte gillar varandra så bra.

Bara att makulera äktenskapet och gå vidare, om det inte vore för det faktum att Kelso (som inte hette så här dock) hade vunnit 3 miljoner dollar på en enarmad bandit. Det hela slutar i domstol där dommaren väljer att frysa dessa pengar och dömmer dem till att vara gifta i 6 månader och försöka få äktenskapet att fungera innan de har rätt att röra pengarna.

När man har kommit så långt in i filmen gör det inte mycket om man somnar, för resten av handligen kan man rätt lätt gissa sig till utan större problem.

Visst kan jag förstå att folk kan tänkas gilla den här filmen, men i mitt tycke så handlar det mest om en sån där film man kan tänka sig att halvsova framför när alla tv-kanaler inte visar något intressant. Mer än så ger jag nog inte för den