tisdag 30 juni 2009

Joakim von Ankas Fanastiska Affärer

Efter fotbollspasset (som blev lite straffsparkande bara) så flyttade jag vidare för lite sällskapsspelande. Spelet för i afton var Joakim von Ankas Fantastiska affärer.

Jag hade själv inte tidigare provat spelet, men dock hört namnet nämnas. Själva spelet går ut på att man börjar med att ha 75 miljoner och 6 utvalda tillgångar. Sedan gäller det att köpa och sälja tillgångar i strategiskt utvalda lägen, beroende på värdet på dessa för tillfället och sedan samla pengar på hög i värsta JvA-stil. Först till 1 miljard vinnar.

Först i mål den här gången var undertecknad som slutade på 22 miljoner utöver miljarden som krävdes för att vinna. Spelet i sig var klart roligare än vad det låter på beskrivningen, så någon slags möjlighet till revansch kan jag nog tänka mig att ge motståndarna.

2 kommentarer:

Daniel Sundström sa...

Du vann överlägset igår, ungefär lika överlägset som Josefine vann i Tjuv & Polis. Grattis, det var välförtjänt! Det blir väl revanch ikväll i något annat spel, kan jag tänka.

Ethelie sa...

haha. galet spel.