lördag 20 juni 2009

Midsommar

Ja då har det tydligen gått ett par veckor utan att jag orkat mig på att skriva något här igen. Jag skyller på att det förmodligen inte hänt så mycket värt att skriva om.

Igår var det i alla fall midsommarafton på nytt. Till skillnad mot tidigare års midsomrar så inleddes årets firande med att väckarklockan ringde 06.00 för att kliva upp, ta sig en snabb dusch och sedan leta sig till Vallsta.

Väl där fortsatte färden 4 mil in på skogsväg till någonstans i trakterna av Näsviken. Där Thoms Brolin är född alltså. Den här gången hade Brolin inget med saken att göra. Istället skulle det spelas Golf. Inta minigolf utan vanlig långgolf för första gången i mitt liv, om man nu räknar bort några enstaka slag med felvinklad golfklubba för en massa år sedan.

Lite sugen att skaffa en golfklubba att använda till att slå lite på ranch (sån där golfbana utan hål där man bara står och matar slag) blev jag faktiskt. Däremot tar nog golf alldeles för mycket tid för att det ska vara värt att börja med.

2 varv senare på 9-hålsbana och det var dags att återvända till Vallsta igen. Ta det lugnt där en stund och sedan kliva på bussen till Ljusdal. Där väntade lite förfest som avslutades med en abbonerad buss till Torön för fortsatt firande av kvällen.

Några timmar senare hade klockan slagit 3 och jag var åter back in the Bollnäs för att förmodligen somna ganska omgående.

Inga kommentarer: