lördag 10 oktober 2009

Flickan som lekte med elden

Ibland är det lämpligt med arbetskamrater. Extra lämpligt blir det när arbetskamrater som jobbar på andra uppdrag på jobbet hittar en massa överblivna Biobiljetter som delas ut eftersom de har ett bäst före-datum till nu på söndag.

Det betydde att jag fick mig möjlighet att igår faktiskt ta mig iväg och se Flickan som lekte med elden. En film som jag nu i och för sig hade tänkt se men av olika anledningar inte tagit mig iväg på än.

Självklart är det ju som så att har man läst boken innan så saknar man en massa delar, och som vanligt så går det inte att få med allt. Filmen i sig är väl dessutom rätt bra. Däremot tycker jag att den första filmen i serien var bättre.

Nu får jag se till att faktiskt läsa den andra halvan av tredje boken också innan det att den filmen har premiär.

3 kommentarer:

Ethelie sa...

inte du också! att alla ska gilla dom där skräpböckerna. usch jag hatar dom. förutsägbara och larviga.

Henke sa...

Haha.. ja men jag måste ju ha mina brister jag med :p

Ethelie sa...

ja tydligen >:(