måndag 6 juli 2009

Hårfri och steril

Komikern Kristoffer Appelqvist har tillfälligt avbrott i sin blogg. Sett till vad han brukar skriva om när han inte har avbrott, så är nog en av hans favouritsysslor att leta runt bland annonser på blocket för att antingen hitta något skrivet med många särskrifter, syftningsfel eller något som helt enkelt sticker ut från mängden.

När han nu håller sig borta så måste någon ta över hans rapporterande om annonser som sticker ut från mängden, så jag tar mig friheten att göra detta, och samtidigt utdela ett imaginärt pris till årets bostadssökare till kreatören för annonsen.

Länk


Jag och en briard vill hyra



Önskas hyra av Lisa. Insänd 20 maj 19:52. Ta bort, ändra, förnya
Grilltips:

Max hyra: 3 500:- Min antal rum: 1 Min boyta: 8 m²
Typ: Lägenheter, Önskas hyra

lägenhet i juni och juli. För att jag ska beskriva varan, det är en hund och en människa som önskar hyra, alltså. Vi är båda hårfria och sterila och önskar bara sådant boende där det bott andra hårfria och sterila. Helst vill vi hyra av någon där vi betalar hyra för en månad och där uthyraren se'n inte går att få tag på.Gärna ett otydligt kontrakt,och papper liknande det jag nu har, där det står hyrestid tills vidare på det ena och 1 juni på det papper, som skulle ha godkänts av värden om nu bara uthyraren dykt upp igen.
Gärna hos någon som ska ha tiodubbla hyran i deposition för att hon ska till morbror och fira midsommar och hyr ut sin SUPER flotta våning under tiden. Någon med "home-styling" som främsta intresse på sina instängda 8m2. Finns inte sådant boende, så kanske nå'n med hyresfastighet, och som inte har en handfull av de boendesökandes släktingar anställda på kontoret, kan tänkas hyra ut.
Mvh Lisa, alltid hoppfull.

Inga kommentarer: